sunnuntai 14. toukokuuta 2017

Country style -kevätistutuksia ja kasvien heräilyä

Tehtiin isännän kanssa tänään kevään ensimmäisiä istutuksia pihalle. Tänä vuonna olen ajatellut satsata siihen, että ympärillä on paljon vihreää ja pienesti valkoisia kukkia.
Pallotuijat pääsivät isoihin sinkkiruukkuihin murattien kaveriksi.

Kärhötkin alkavat pikkuhiljaa heräämään kevääseen. Se on aina yhtä suuri ilo keväällä huomata, kun kärhöjen silmut ovat alkaneet ilmaantua.

Kirsikoissa on jo pulleat silmut. Ja näyttäisi, että kukkasilmuja on paljon. Toivottavasti tulevalla viikolla oikeasti sää lämpenee ja päästään nauttimaan ehkä jo kukinnoistakin?

Jokainen punainen hiippa, joka nousee on aina positiivista! Minulla näyttäisi tänäkin talvena kaikki pionit selvinneen talvesta havujen alla. Metsämansikkaa on yhdessä pionipenkissä aluskasvina ja se on ainakin muutaman vuoden ajan toiminut hyvin.
Osassa pioneja on jo todella paljon hiippoja, vanhimmat pionit pihassani ovat noin 4 vuotiaita.

Tämä pioni on päässyt tänä keväänä pisimmälle kasvussaan. En nyt saa päähäni nimeä tälle kasville, kukinta kertoo myöhemmin enemmän.

 Myös muut perennat ovat alkaneet kivasti nousta maasta, joskin esim. tulppaanit eivät ole vieläkään kukkineet tälle keväälle minun pihassani.
Kasvihuonetta laiteltiin myös istutuskuntoon. Ensi viikonloppuna aion laittaa tomaatintaimet pihalle, aiempina vuosina olen laittanut jo huhtikuulla.

Aurinkoa odotellessa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti ilahduttaa minua, kiitos!