tiistai 1. kesäkuuta 2010

Yhteydenpitoa talomyyjiin

Olen tässä viimeviikkojen aikana tilaillut kovasti netin kautta talokirjoja ja kaikenlaisia esitteitä rakentamiseen liittyen. Lähinnä pohjapiirroksia katsellakseni, mutta myös ideoita hakeakseni. Siinä sitten on tullut muutama yhteydenotto tehtyä talomyyjienkin kanssa. Ja ajattelinkin, että voinhan minä niistäkin tänne kertoa

Mittavakoti

Mittavalta on Anssi Rämä soitellut minullekin jo ainakin parin vuoden ajan, silloin tällöin. Ja sähköpostia häneltä olen aina välillä saanut. Mittavan talot ovat pre cut-taloja. Jonkin sortin tarjouksiakin olen Anssilta saanut sähköpostiini ja postilaatikkoonikin paketeista, mutta koska edelleenkin olemme yhtä pihalla kaikesta, en oikein ole niistä mitään irti vielä saanut. Toisekseen pohjapiirrokset kyseisissä taloissa eivät ole miellyttäneet, eikä ulkonäkökään. Koska juuri niitä tietyntyyppisiä, kannustalomaisia taloja haemme. Anssi Rämä on ollut todella miellyttävä ihminen, aito ja rehti. Todellakin ottaa minut (NAISEN) ihmisenä ja kertoo asiat selkeästi ja jaksaa juurta jaksaen aina uudelleen ja uudelleen tavata minulle rakentamiseen liittyviä perusteita, joista olen ihan ulkona. Hyvä niin, ISO PLUSSA Anssille tästä kärsivällisyydestä ja hienosta, asiakaslähtöisestä palvelusta. Meillä arvostetaan sitä, kuinka myyjä myy asiaansa ja kuinka hyvän luottamuksen hän saa asiakkaaseensa. Anssin kanssa olisi ajatus lähiaikoina tavata asian tiimoilta ja käydä tsekkaamassa tontti. Anssi on ollut se, joka lohduttaa minua, kun olen lyömässä hanskat tiskiin tai pahoittanut mieleni jonkun toisen talomyyjän vuoksi. Alkaa kuulostaa jo aika oudolle, vai mitä? Mutta totta se on. Innolla odotan Anssin tapaamista ja sitä, millaisen tarjouksen hän mahtaa meille tehdäkään sitten.

Herralatalo

Herralatalolla olemme pari kertaa täällä Lappeenrannassa käyneet Mari Forsellin luona juttelemassa. Ja kertomassa toiveitamme. Ensimmäinen kerta tuntui aika turhauttavalta minusta ja minulle jäi siitä todella paha mieli. Minulle vaan jäi olo, ettei minua edes oteta tosissaan, koska mieheni ei ollut mukana. Toiselle tapaamiskerralle lähdin ajatuksena, ettei odoteta liikoja. Mies oli tällä kertaa mukana ja saatiin "lupaus", että Mari piirtää meille talosta kuvat ennen juhannusta ja päästään niitä sitten ihmettelemään. Asiansa osaava, asiallinen, reipas, sopivaan tahtiin etenevä, mutta ehkä vähän kiireinen talomyyjä hän oli. Mutta todella paljon kehuttu ja arvostettu rakennusalalla, selvästi HUIPPU talomyyjä. Herralatalon palvelusta olen kuullut niin paljon hyvää muutenkin, että siksi ei luovutettu ihan ensitapaamisen perusteella. Mari lupasi myös käydä tsekkaamassa tonttimme kun pyörii siellä lähellä rakennustyömailla.

Kannustalo

Soittelin Kannustalon Kai Haimiko se nyt oli, kyllä taisi olla.. Soitin kysyäkseni, onko Lappeenrannassa missä suunnalla Rauhaloita ja muutenkin katsottavia Kannustaloja. Hän ei oikein kiireeltään ennättänyt kunnolla mitään kertoa (käsitin näin) ja ei oikein tiennytkään, koska Lappeenrannan talomyyjä Kannustaloilta on vaihtunut vähän aikaa sitten.. En oikein saanut kontaktia häneen. Ja hänestäkin tuli olo, että ollaankohan me edes tosissamme rakentamassa. Esitteet kuitenkin tilasin Kannustalolta, onhan heidän mallistomme meidän ykkössuosikki ja unelmatalommekin on sieltä. Ehkäpä palaamme myöhemmin asiaan Kannustalon kanssa, kunhan ensin saadaan muitten talotehtaiden tarjoukset käsiimme. Ja sen minä päätin: Tälle herralle saa mieheni soittaa, pelkään pahoin että hänkin on sukupuolirasisti.

Muihin talomyyjiin emme juurikaan ole olleet yhteyksissä.. Mikkelin Starkin myyjältä sain ystävällisen sähköpostin ja hän lupasi olla avuksi, mikäli sieltä jotain kaivataan.. Mutta muutapa ei sinänsä ole ollutkaan. Ehkä Jukkatalolle ja kenties (ehkä ei) Kastellillekin voidaan olla vielä yhteyksissä.

Se on muuten ollut yllättävää, että kuinka hurjan paljon noita talokirjoja ja keittiöesitteitä ihminen voi muutamassa viikossa haalia itslleen.. Ja yhtä ainoaa taloa ollaan tekemässä. Eikä noissa YKSIKÄÄN ole juuri sellainen unelmatalo! Mitä tästä opimme: Hae ideoita netistä ja talokirjoista, älä odota löytäväsi valmiina juuri sitä mitä sinä haluat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti ilahduttaa minua, kiitos!