perjantai 23. tammikuuta 2015

Kerran multapeukku, aina multapeukku

 Kaikki jotka ovat tämän pistoksen kerran elämässään saaneet, tietävät että kevät ei ole kevät ilman multaa + siemeniä. ;) Minun ensimmäiset chilit alkaa olla pienellä taimella ja ehkäpä viikonloppuna pääsen jo koulintahommiin.
 Viimevuonna vielä kasvattelin kasveja turveruukuissa ja osa oli turvenapeissakin, kunnes tajusin, että vanha konsti on parempi kuin tuhat uutta ja tänä vuonna olen päättänyt pelkällä Biolanin taimimullalla ja kierrätysastioilla mennä! Ei enää yllättävästi kuivahtaneita tai vastaavasti homehtuneita turveruukkuja! Vaan sopivasti kosteutta pitävät kierrätetyt muovipurnukat ja purkit!
(olen keräillyt ostamistani kesäkukista jne ja jemmannut kaikki ruukut, meillä jemmaillaan myös esim. jugurttipurnukat miun kasveilleni)
Niin on kaunista ja herkkää tämä kasvien alkuvaihe. Saa nähdä, että saanko kehiteltyä jonkun sivupöydän taimille tai taimikeinun ikkunaan, meinaa nimittäin tila loppua pöydiltä aina näin keväällä..

Tällä viikolla olen taas koko viikonvaihteen kouluhommeleiden parissa.

Hyvää viikonloppua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti ilahduttaa minua, kiitos!