sunnuntai 20. elokuuta 2017

Kolmisen viikkoa lomaa jäljellä, sitten se taas alkaa..

 Syysleimut ovat aloittaneet kukintansa ja minä täällä pohdin opiskeluja. Kolmisen viikkoa vielä kesää jäljellä opinnoista, sitten se taas lähtee käyntiin. Uudistunut opintosuunnitelma sotkee hieman aikatauluja ja mietityttää, että ehdinkö sittenkään valmistumaan toukokuussa 2018 vai meneekö syksylle valmistumisen kanssa.
Nuo opiskelut herättävät ristiriitaisia tuntemuksia välillä. Siis kyllä, kaipaankin jo koulun penkille ja opiskelemaan. Suorittamaan kursseja. Nimenomaan suorittamaan, nautin jostain syystä suunnattoman paljon asioiden suorittamisesta ja siitä, että asia on valmis ja siitä tulee merkintä. Toisaalta kauhun sekavin tuntein mietin, miten rankka syksy/talvi on tulossa, kuinka muut asiat ympärillä sujuvat ja kuinka arki alkaa opintojen, työn ja perheen kanssa rullaamaan. 

Olen huomannut ympärillä ihmisiä jotka tukevat minua opinnoissani ja kannustavat mukavasti (ja suuri kiitos siitä!). Mutta on myös ihmisiä, jotka eivät esim. sanallakaan mainitse opiskeluani vaikka hyvin tietävät tai muuten negatiivisesti suhtautuvat niihin esim. sanomalla, että sinullahan on jo hyvä ammatti.. 
Joskus vaan on asioita, jotka on tehtävä ihan OMAN itsensä vuoksi. 
Minulla se on nyt tämä ja en lähde siitä tinkimään. Nautin opiskelusta ja haluan todellakin valmistua. 
Aikuisena, työssä käyvänä perheenäitinä opiskelussa on haasteensa, mutta kyllä se palkitsee kaksin verroin. 

Mutta vielä on kesää jäljellä! 
Aion nauttia siitä täysin rinnoin. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti ilahduttaa minua, kiitos!