perjantai 27. kesäkuuta 2014

Säkkikasvatusta

 Kasvattelin keväästä, maaliskuulta alkaen vähän yhtä ja toista siemenistä. Useamman kuukauden projekti on nyt kokonaisuudessaan ollut kuukauden päivät pihalla ja kasvit ovat nauttineet ulkoilmasta, joskin aurinko ei tekisi niille yhtään pahaa!
 Takapihan perällä minulla on pitkä rivistö Biolanin kasvusäkkejä. Säkeissä kasvaa kesäkurpitsaa, avomaan kurkkua ja paprikaa, sekä salaattia. Nämä säkit olivat aluksi harson alla, nyt olen aika uskaliaasti pitänyt kylmätkin yöt ihan ilman mitään. Kaikissa kasveissa on nuppuja ja odottelen aurinkoisempia aikoja, että nuo pääsisivät aukaisemaan kukintojaan.
 Herneet ovat versonneet tällaisiksi, ollaan rakenneltu niille jämälaudoista kasvulaatikko. Jonkunlainen tukisysteemi noille pitäisi kohta viritellä.
 Lasten kanssa ollaan yhdessä istuteltu ja hoideltu näitä kaikkia. Jokaisella on omat nimikkokasvinsa. Kauhean ihanaa, kun pienet ihmiset ovat niin innoissaan.
 Salaattia meillä kasvaa vähän siellä ja täällä, jopa sisällä yksi laatikko salaattia kasvamassa. Onpahan helppo nappasta voikkuleivälle tai ruoka-annokseen salaattia. Ulkona olevia salaatteja ollaan syöty jo muutama viikko.
 Lidlin minikasvihuoneessa on vielä taimia muutamia kymmeniä. Ne odottelevat valmistuvaksi tuota meidän yhtä meneillään olevaa projektia, eli pientä kasvihuonetta!
 Minun mies on maailman ihanin ja lutuisin ja on halunnut minulle kasvihuoneen tehdä. Olin itse ajatelut, että saan sen ehkä ensi vuonna. Nyt näyttää, että se valmistuu kesäkuussa ehkä jo.
 Myös muita rakennusprojekteja on käynnissä, joka paikka on edelleen hujan hajan ja projektia toisen perään vähän joka nurkalla..
Terassimme valmistuu huomenna. Tai siis terassi on valmistunut jo, portaaseen tulee pieni loppusilaus ja mies tekee ilmeisesti heinäkuussa kesälomallaan sitten kaiteet vielä valmiiksi.

Tällaista tällä kertaa. HAUSKAA VIIKONLOPPUA!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti ilahduttaa minua, kiitos!