maanantai 26. toukokuuta 2014

Suosikkejani


Minulla on selvästi useita kukkasuosikkeja. Jos nyt puhutaan ulkokukkasista niin hortensiat, ruusut ja pionit sekä alppiruusut lienevät minun ykkössuosikkejani. Ja niitä pihalta löytyykin ihan kivasti. Kymmenkunta hortensiaa, kolme alppiruusua, ainakin 7 erilaista pionia ja ruusut, kuinkahan paljon niitä onkaan.. Ja piha on ollut olemassa vasta parisen vuotta. Mitä sitä ehtiikään vielä tänne laitella.
 Pionit on todella helppoja. Jos pionin saa istutettua niin, että se alkaa viihtyä, kastelua vain kuivimpina aikoina ja se lannoitus, joka istutuskuoppaan laitetaan pitäisi riittää pitkälle!
Olen kuullut kerrottavan, että pionien kukintaa joutuu ehkä odottelemaan, jopa viiden vuoden odotteluaikoja ihmiset ovat kertoneet. Minun käytännön kokemukseni on, että ovat kukkineet pienesti jo eka kesänä ja nytkin nuppuja pukkaa paljon.

Pioni tarvitsee tilaa, sillä ajan saatossa se kasvaa. On erilaisia pionilajikkeita erilaisiin paikkoihin ja minusta tuntuu, että pioni on yksi niistä kukista joita on jalostettu ihan mielettömän paljon!

Tänä vuonna en laita yhtään pionia lisää. -Näin minä päätän. Odottakaas vaan kun kesässä päästään pidemmälle tai viimeistään syksyllä en voi vastustaa kiusausta.. Itseasiassa yksi pionilaji on jo ollut mielessä.. ;)

Hauskaa viikon alkua kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti ilahduttaa minua, kiitos!