maanantai 31. tammikuuta 2011

Kuulumisia jännityksen keskeltä

Koska täällä odotellaan talopakettia enemmän kuin joulua niin, pikkuisen meinaa paineet latautua allekirjoittaneella jonnekin tuonne. Huomaan olevani välillä melko kireä kuin viulunkieli, eikä se ole lainkaan tapaistani. Ehkäpä tämä tästä vielä helpottuu.. Mieheni on tietysti vakaa kuin viilipytty.

Minulla on blogin seuraajillekin takataskussa pieni "yllätys" liittyen talomme sisätöihin sitten tulevaisuudessa, mutta enpä siitä uskalla kertoa vielä sen enempää.. Jotain erityistä on kuitenkin suunnitteella ja mielestäni ihan positiivinen juttu. =)

Laatoitusasioita olen tässä käynyt hoitelemassa, miehellä ei mitään käsitystä mitä säädän, mutta eikai sen väliä. Jos kerran hänen mielipiteensä on, että minä saan päättää niin mikä jottei. Minuun luotetaan. =) Kolmesta paikasta olen nyt kysynyt tarjousta laatoista ja kahdesta sen jo saanutkin.

Tarjouspyyntöjä eri osioista taloon liittyen on pyydelty ja niitä on sadellutkin kiitettävästi. Voi olla, että LVI-asioissakin meillä tulee joku "oma ratkaisu", joka ei ihan olekaan sitä mitä alunperin suunniteltiin.(talostamme saattaa tulla erääseen keksintöön koekaniini, ehkä).Katsellaan mihin tuulet kuljettavat ja saadaanko kaikki asiat järjestymään. Minulle muuten eräs ystävä suositteli sellaista automaatiojärjestelmää (emmie tiiä oikeasti mistä minä nyt kirjoitan edes, mutta siis... joka tapauksessa minun kielelläni näin) jossa kytköksissä kaikki sähköön liittyvät asiat ja vempaimet ja sen avulla sitten vaikkapa työpaikalla tietokoneelta käsin voi ohjata esim. huoneiston lämpötilaa, saunankiuasta, valoja jne. Katsellaan, innostutaanko tästä enemmän vai jääkö vain ajatukseksi. Mikään ei siis ole vielä ihan varmaa mihinkään suuntaan.

Valtakunnassa muuten kaikki hyvin. Viimeviikkoisesta oksennuspoksennustaudistakin toivuttu, yksi lapsista ei sitä sitten saanutkaan ja toivon mukaan ei saa jatkossakaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti ilahduttaa minua, kiitos!