maanantai 3. kesäkuuta 2013

Rhodojen kauneus hämmästyttää

Ensin aloitti kukintansa taka-alalla oleva vakoinen alppiruusu ja nyt kukkii tämä pinkki ihanuus. Kolmas vielä "nukkuu", se onkin myöhäinen kukkija.
Minä hämmästelen näiden keijumaisen kauniiden kukkien ihanaa pinkkiä väriä ja ihmettelen, miten kaunis voikaan kasvi olla.
Joskus tulevina vuosina aion kasvattaa rhodopuutarhaani pihan perukoilla. Nyt nautin näistä kolmesta kaunottaresta ja seuraan niiden kasvua.
Ruman keskeneräisen kivetyksen ja kauniiden kukkien kontrasti näkyy hauskasti tässä kuvassa. Pelargoniat ovat joskus kuuluneet inhokkikukkiini, nyt olen ostanut niitä 4 kappaletta ja yritän talvehdittaa ne myös. Jos saisi pysyviä "kesäkukkia" kasvateltua. Ruusubegoniat ovat ihan miun kukkasia, eivätkä säikähdä paahtavaa aurinkoakaan, ne siis tuossa taustalla olevissa koreissa. Laitoin kaikkiin noihin Biolanin kesäkukkamultaa, jossa on se kastelukide, ei tarvitse koko ajan vahtia kuivahtaako kukat kun on tällaiset helteet.
Nämä kukkasten korit ovat olleet minun "hortensiakorit", vaan nytpä en hortensioita ulos ruukkuihin ottanutkaan. Meillä on kotona ruokapöydässä valkoinen hortensia ja..
Olen viikonlopun aikana istuttanut neljä kappaletta hortensioita pihaankin! -Jännityksellä odotan miten niiden kanssa käy.
Istutin myös lisää muutaman pionin.
 
Parvekkeen lattia on nyt valmis! Kohta pääsen laittelemaan sinne ihania juttuja. Tuskin maltan odottaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti ilahduttaa minua, kiitos!